søndag 19. oktober 2008

nostalgiske JULE-engler

fra bardomstiden....

Er inne i et spor der eg tenker på,-og gleder meg til julen...

Nå kjøper vi mye ny pynt hvert år,- men før i tiden hadde vi en kasse på loftet,

-de samme tingene ble tatt frem og hengt opp på sine faste steder i huset,-

år etter år...

Men ja,- det gjør vi til en viss grad nå også,-

men ikke slik som før, vi er blitt vant til å forandre mer.

~~'~~

Disse englene gir meg asossiasjoner til en herlig barndomstid,

da jula var nesten magisk stemningfull...

26 kommentarer:

  1. Å, jul!!! Har begynt å kjenne litt på stemningen av og til. Den kommer med rim om morgenen, og ungene og jeg har begynt å snakke litt om forventningen. Jula har en spesiell stemning og jeg håper vi greier å formidle det til ungene våre, slik at de også kan tenke tilbake på sin barndoms jul med stjerner i øynene.
    Herlig engel du viser. Og helt sikkert gode minner fra din barndomsjul.
    Klem fra Trine

    SvarSlett
  2. Å så skjønne engler..De var nostalgiske.. Julepyntingen har endret seg litt ja...Husker enda den lille kassen som ble hentet ned fra loftet med de sammen tingene oppi hvert eneste år.. Og gjensysngleden var stor.. helt magisk som du sier:) Klem Josefine

    SvarSlett
  3. Så nydelige juleengler. Fint å ha slik flott pynt å ta frem igjen år etter år. Er noe spesielt med ting det knytter seg historie til...

    Ha en super kommende uke Magny!

    Mange klemmer fra meg :o)

    SvarSlett
  4. Åh, så fint Magny! Vi har det sånn at noe har faste plasser, blir jo ekstra koselig da. :) Det er noe eget over det å finne fram den gamle pynten og sette den fram.

    Engelen din er veldig fin. :)

    SvarSlett
  5. De var skjønne.Selv uten minnene falt jeg "helt i staver"..
    Deilig uke til deg.
    Klem Randi

    SvarSlett
  6. ÅÅÅ slike hadde vi også hjemme!
    Min datter fikk dem for hun hadde så fine minner om mormor og englene hennes da det ble delt etter at mine foreldre døde.

    Ha en fin uke.

    SvarSlett
  7. Så koselige engeler... Kjenner det sitrer litt i magen ved å tenke på barndommen og jul... Så godt at disse følelsene blir tatt vare på dypt der inne...

    klemmer Heidi-anitha.White vintage

    SvarSlett
  8. ÅÅÅ sp fin engel, den likte jeg veldig godt. Det er kjekt å ta frem slike ting som gir en gode minner:O=)

    Ha en fin uke Magny=)
    Klem Kerstin

    SvarSlett
  9. Koselig engel.
    Jeg har flere esker med julepynt som blir tatt frem hver jul. Veldig koselig å finne frem de gamle tingene og suplere med litt nytt. Problemet er at det fort kan bli for mye julepynt.
    Gleder meg til å pynte til jul.
    Ha ei flott uke :)

    SvarSlett
  10. Hjelp!!! Jul, nå?!?! He he... Dere i blogglandia er herlige damer, her har dere snakket om jul siden august, thjihi;)

    Men du har rett... Husker når jeg var jentunge, da var kun adventstaken fremme fram til lille julaften. Da skulle det pyntes, med alt fra juleesken.
    Phu...Hørtes nesten ut som om det var hundre år siden, men, hihi... Tiden flyr og ting forandrer seg;)

    Skjønne engler.

    Ha en fin uke!
    Klem:O)

    SvarSlett
  11. Hallo igjen :-)
    Herlige engler med sjel i :-)
    Åpningstidene tror jeg er fra 12 til 20 på hverdagene :-)
    Fant ikke så mye mer enn dette bestikket :-/
    Ha en fin Mandeg i regn-storm-uværet :-)

    SvarSlett
  12. Nydelege englar :)
    Ønsker deg ein fin måndagskveld :)

    SvarSlett
  13. Nydelige engler og flott innlegg;0)

    Selv har jeg lagd meg et tre idag...Juletre...? Vet ikke, men ingenting blir som en planlegger det, det er sikket;)

    Ha en fin mandag!

    SvarSlett
  14. Så fin pynt !!
    Kjøper alltid noe nytt da......men har alikevel saker som kommer frem år etter år!!
    Det forlanger ungene......

    Ha en fin kveld og en ny uke Magny :o)

    SvarSlett
  15. Hej Magny!
    Vilken söt ängel, härligt med sånna saker som får en att titta tillbaks.
    Hoppas du får en härlig vecka!
    Kram Frida

    SvarSlett
  16. Koselige engler ja. Og minner om jula da vi var små og var fulle av forventing til pakkene. For da var hovedfokuset alle pakkene. I dag er hovedfokuset å pynte og få det vakkert rundt seg. Hyggelig det også.

    Klem.

    SvarSlett
  17. så søte engler..og så fint at du tar godt vare på de..jeg husker jo også "den berømte julekassen", som ble tatt frem år etter år...noe nytt kjøper jeg, noe lager jeg..og jeg har også tatt vare på noe gammelt..så det er en herlig, barnlig fryd når vi tar det frem...(gleder meg :0)
    ha en flott kveld, klem moa.

    SvarSlett
  18. Hæ??? Har du ikkje ei yskje på loftet???? Eg har to! Og nokre av tinga som er der oppi er frå eg var lita-nett slik som dine nusslege eglar!;)
    Men eg brukar ikkje alt kvart år, så då vert det på eit vis noko "nytt" kvart år! Nye jule-såååper må me jo ha kvart år!;)

    SvarSlett
  19. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  20. slettet av forfatter! Fordi eit innlegg av same sort er nok!:)

    SvarSlett
  21. Gleder meg til såpene kommer. Husker sist jeg fikk såpepakke fra deg. Det luktet godt med en gang jeg åpnet postkassen. Kjenner fortsatt på den lukten hver kveld når jeg legger meg. Har etpar såper på soverommet.
    Har lett opp og ned på bloggen di men jeg finner ikke den bønnen.
    Men det er jo ikke så farlig. HAr jo fått den.
    Ha en riktig god natt :)

    SvarSlett
  22. Ja, noen slike "går igjen ting" bare må man ha frem igjen!!

    Disse var flotte da. Engler hører liksom julen til.

    SvarSlett
  23. Nydelige engler.
    Ja, det er hyggelig med litt nytt til jul, men enkelte ting må bare frem jul etter jul ellers er det liksom noe som mangler.

    Ha en riltig fin uke.

    :-)

    SvarSlett
  24. Hejsan, jag må bara skriva att dom änglarna var ju för rara, ha en bra dag, klem VIOLA

    SvarSlett
  25. Så söta små julänglar! Julen är så mysig :)

    Ha en bra dag!
    Kram Therese

    SvarSlett
  26. Åh, du er nok ikke den eneste som har begynt å tenke på julen - vil jeg tro:) Det er jo noe helt magisk over akkurat den - har nok sikkert mye med minner, assosiasjoner og tradisjoenr å gjøre.

    Litt julepynt i butikkene og litt kjøligere i luften på morgenkvisten - og vips er sol og sommer (nesten) glemt!

    Englene er utrolig søte. Og det er sant som du sier - hvorfor kjøpe ny julepynt hvert eneste år? Det blir jo noe helt spesielt med den som på tradisjonelt vis blir tatt frem år etter år :)

    Ha en fin uke :)

    SvarSlett

Takk til deg som skriver
en hilsen her
♪♫ ♪ ♫♪

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Om meg

Mitt foto
Magny heter eg,- og blogger om hverdagsgleder som interiør,nostalgi,naturglimt. Har blogget siden febr 2008. Er glad i solskinn og vakre småting, gjerne en gammel kaffekopp.. ✿