torsdag 13. august 2009

Hva jeg ønsker meg...?

Jo intet annet enn en kabelrulle...

(internet)

Noen har gjort det, eks Kerstin,

- fått tak i en slik gammel kabelrulle!

Ho har blogget om dette en gang,-og bloggen hennes kan anbefales på det varmeste om du ikke finner nettopp det innlegget.Kerstin er etterhvert blitt en veninne, som er like hyggelig å både blogge med som å prate med!



Det hender man får øye på en rulle gjennom bilvinduet,
i det man suser forbi...
Helst et sted det ikke passer å ta den med!



internet


De ligger slengt, ene og forlatt, ser ut som ingen skal ha dem...


Og meg da,
ønsker meg jo så veeeeeldig en,
bare en...


(maxi)

Da vil eg gjøre som dette,-
surre rundt eg gammelt tau...

(maxi)

Ha det som hagebord...

Synest det er så herlig med den slitte ubehandlede treflaten...

Det værbitte, det grove rustikke...

Og kombinasjonen av vakkert glass,- gjerne noen blonder og friske blomster,spør du meg...

(maxi)

Kunne gjerne hatt den innendørs,

men da ville eg gjerne malt den hvitt.
Men hva gjør man for å få tak i en, oppsøker en byggeplass og spør fint...?



34 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Tror kanskje enda flere vil ønske seg en slik kabelrulle, nå etter at du har lagt ut på nett hva den kan brukes til. Tror jeg vil ønske meg en jeg også....

    SvarSlett
  3. Magny, jeg har sett en kabel rull som ligger slengt der jeg pleier å gå på tur, så jeg skal se om den ligger der nå enda, går meg en tur i 19 tiden i kveld:)
    Klem Linda
    ps, stilige bilder forresten, helt utrolig hva enn kan lage av en kabelrull:)

    SvarSlett
  4. det var jo utrolig dekorativt og stilig og jeg tror også flere ønsker seg en sli kabel rull nå ja... klem monica

    SvarSlett
  5. En kabelrulle er slett ikke dumt.
    Hadde en formange år tilbake, før noen fant det spennende. Min yngste fikk den på rommet sitt . Husker at vi malte den i en knall farge tror det var noe rød oransje. Brukte faktisk tau rundt som han selv farget svart.
    Ha en fin dag
    Klem

    SvarSlett
  6. Kjempestilig..
    Jeg har lett etter en sånn lenge, men jammen er de ikke lett å få tak i..
    Har en venninne som har hatt en i hagen i mange år. Hun delte den i 2 og plantet masse blomster i og den er et syn :)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  7. Så herlig røfft! Kanskje det går å spørre noen i veidekke eller kommunen pent? Ikke umulig at noe slikt kan ligge ute på finn.no også.
    Lykke til med jakten, og god helg :)

    SvarSlett
  8. Stilig bord.
    Lykke til med jakten :)

    SvarSlett
  9. Vi får være på utkikk Magny!!
    Har lyst på en nede i hagen jeg!!
    De er tunge sier Kerstin....så bil må være tilgjengelig:o)

    SvarSlett
  10. Hei hei!
    Så mange fine innlegg hos deg! Baroniet er jo nydelig:) og lavendelen i hagen... Tenk å ha så masse, dufter nok i hele hagen. Veldig stilig når du legger bilder oppå hverandre.
    Tusen takk for koselig kommentar på brudebukettene! Veldig kjekt å høre :) Pletter i luften er på plass i butikken nå ja.
    Fin kveld til deg!

    SvarSlett
  11. Ååå tusen takk Magny... Skjønner deg så godt at du ønsker deg en kabeltrommel..Holder utkikk etter en jeg..
    Ja de kan brukes til så mangt..bare fantasien som setter stopper..

    Håper det dukekr opp en snart...
    Klemmer Kerstin

    SvarSlett
  12. Ja til kabelrulle!! tenk å ha en med hjul på da på terassen superkult avlasningsbord man kan flytte hvor man vil, jeg også vil ha!her i bybane dagene i bergen må det da ligge slike overalt.. jeg skal ut på kabelrulle jakt!

    SvarSlett
  13. Kjempekult!
    Det vil jeg også ha!!!
    Takk for flotte bilder og god idè:)

    SvarSlett
  14. Da håper jeg du får det snart!
    Kjempeartig å ha tau rundt, og den kan jo brukes til så mangt:)

    Så du skal også snart til Frankrike..så artig!

    Du spurte hvor vi skulle...vi skal ha base i Antibes denne gangen. Men vi leier bil, da kommer en seg jo rundt i et stort distrikt. Gleder meg til å finne de små markedene som er ulike dager i de ulike byene...såå koselig.

    Blir nok litt strandliv og avslapping også:)

    Da må du bare ha en kjempefin tur til Frankrike!!! Stor klem

    SvarSlett
  15. Oj vilken fin ide! Ja har man fantasi så kan man förvandla mycket udda ting till något vackert.

    SvarSlett
  16. Hei,,,,
    Stilig som utebord ja,,,,
    Det første som slo meg var at du kunne ta deg en tur til der kommunens tekniske etat har lager i din kommune,,,
    De gutta der har sikkert noen liggende.
    Og de er nok bare glad til å bli kvitt dem,,,
    Lykke til.
    Du for fortelle hvordan det går.
    Anne

    SvarSlett
  17. Jeg er så eni, de er så stilige! Hadde vært fin på min veranda også... :P

    SvarSlett
  18. Stilig stilig. Jeg vil også ha en slik på verandaen. Lykke til i jakten:-).

    SvarSlett
  19. ............he he,ikke rart folk synes vi er rare...,men du har min støtte!!

    SvarSlett
  20. Ja, enig med deg. Jeg har også ønsket meg en slik, men da tror jeg at jeg vil male den hvit.
    Klæm Susanne

    SvarSlett
  21. Så flott! Har tenkt tanken mange ganger når jeg har kjørt forbi slike, at de hadde vært fine hagebodrd!

    Det dummeste som kan skje ved å spørre er at en kan få "nei", så det koster egentlig ikke så mye ;)

    Ha en fin fredag, hilsen Margrethe

    SvarSlett
  22. Ser du en i veikanten og noen veiarbeidere bare stopper du og spør de!!!

    Hadde faktisk en på jobben forleden men solgte den...

    Lykke til i jakten på den perfekte kabeltrommelen ;)

    SvarSlett
  23. Så lekker den var! Skjønner godt at du ønsker deg en slik en :-)

    SvarSlett
  24. Hei, har en sånn stående i hagen, hadde tenkt å ha den til bord, men kom aldri så langt... Så jo ganske stilig ut da!

    SvarSlett
  25. Hei. Jeg fikk tak i to kabelruller i sommer, gikk ned til en elektriker og spurte om han hadde noen til overs og da kunne jeg få så mange jeg ville!
    Tenkte bare nevne det:)
    God helg!

    SvarSlett
  26. Ja de er flotte som bord!
    Har et ubehandlet på hytta (det står under tak),og et malt her hjemme som står ute hele året.
    Var så fint med slikt grovt tau rundt:)
    Håper du får tak i ett snart:)
    Ønsker deg en finfin fredag!!

    SvarSlett
  27. idErik og jeg var på en kafé i Steigen i sommer som hadde slike kabeltromler til utebord, og så umiddelbart at dette hadde vært supert hos oss også. Nå starter jakten.
    Ønsker deg god helg!
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  28. Fint til bord ja.
    Men det er pant på slike, så de leveres vel tilbake mot en liten slant. Men du kan sikkert få dem nokså billig hos entrepenører av ymse slag.

    fin blogg du har!

    klem, cecilie

    SvarSlett
  29. En slik kunne jeg og tenkt meg :))
    Kjenner en som jobber i elverket, skal jammen spørre han:)
    Ha en fin helg,klem:)

    SvarSlett
  30. Nesten sånn at jeg også ønsker meg en nå...;)

    SvarSlett
  31. Har selv vært på utkikk etter slike. Og når man ser dem, er man gjerne uten bil, eller de ligger litt upraktisk til. Og stjele er man jo redd for å gjøre...så sikkert lurt å spørre noen før man tar den med!
    Nydelige bilder;) Lykke til med jakten!

    SvarSlett
  32. Sikkert ikke så vanskelig å få tak i, på en byggeplass el hos byggvarehandel. Det så jo stilig ut!

    SvarSlett
  33. Hei
    Vi får stadig inn slike der jeg arbeider, bor du i i Møre og Romsdal så kan du få slike av meg. Mange hvis du har lastebil:)

    SvarSlett
  34. Så utrolig kul idè da! Spent på om du fikk laget denne ferdig? (hatt meg en bloggrunde, og så dukket kabelrullen og din blogg opp)

    Kabelrulle har fått en helt ny betydning for meg nå...tror jammen jeg skal være på utkikk;)

    Tina:)

    SvarSlett

Takk til deg som skriver
en hilsen her
♪♫ ♪ ♫♪

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Om meg

Mitt foto
Magny heter eg,- og blogger om hverdagsgleder som interiør,nostalgi,naturglimt. Har blogget siden febr 2008. Er glad i solskinn og vakre småting, gjerne en gammel kaffekopp.. ✿