søndag 9. desember 2012



Velsigna du dag over fjordan. Velsigna du lys over land.
Velsigna de evige ordan om håp og ei utstrakt hand.
Verg dette lille Du gav oss den dagen Du fløtta oss hit.
Så vi kjenne Du aldri vil la oss forkomme i armod og slit



Vi levde med hua i handa, men hadde så sterk ei tru.
Og ett har vi visselig sanna: vi e hardhaussa vi som Du. 
Nu har vi den hardaste ria, vi slit med å kave oss frem 
mot lyset og adventsti'a, d'e langt sør tel Betlehem.






Guds fred over fjellet og åsen, la det gro der vi bygge og bor.
Guds fred over dyran på båsen og ei frossen og karrig jord.
Du ser oss i mørketidslandet. Du signe med evige ord
husan og fjellet og vannet og folket som leve her nord

Trygve Hoff


Det er 2.søndag i advent,
 vi satt ved frokostbordet idag
 og så ut  på denne utsikten
som vises i bildene mine her.
  Julesalmen til Trygve Hoff
kom til meg,

så nå deles den her!




klikk på linken og du hører
Moddi synge...


7 kommentarer:

  1. For en nydelig utsikt du har fra kjøkkenvinduet ditt.
    Her har det snødd i hele dag. Sikkert bare bra siden det er og ikke minst har vært veldig kaldt.
    En flott salme.
    Ønsker deg en god kveld :)

    SvarSlett
  2. For en fin julesalme!!

    Ønsker deg en fortsatt fin 2. advent!:)

    Klem Nina

    SvarSlett
  3. Nydeleg!!
    Og det rare er at då eg klikka meg inn til deg sat eg å høyrde på den.
    Kjøpte CD en Norske Julefavoritter og der var den.

    Adventsklem

    SvarSlett

Takk til deg som skriver
en hilsen her
♪♫ ♪ ♫♪

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Om meg

Mitt foto
Magny heter eg,- og blogger om hverdagsgleder som interiør,nostalgi,naturglimt. Har blogget siden febr 2008. Er glad i solskinn og vakre småting, gjerne en gammel kaffekopp.. ✿