tirsdag 4. desember 2012

nydelige NYE strømper


 Her en dag ble eg overrasket 
med en nydelig gave,




de vakreste håndlagde strømper,
pakker så delikat cellofan...


Men for flotte til å brukes?!


Noen ganger når man får gaver,
sånn helt uten videre
 er det nesten vanskelig å ta imot...
..og man får lyst å gi noe tilbake helt umiddelbart!



 Denne gang følte eg det slik,
men etter noen dager
når alt har sunket inn
 kjenner eg bare GLEDE over å ha en venn som 
har giddet å strikke
 til en som meg...


 Og nå som vi har sprengkulde.
er disse strømpene perfekt
å ta på kalde føtter!!

Strømpene er ren velsignelse,
- vi bor nemlig i et eldre hus, 
med kalde vinduer!
 Det fyres og ovner er på.
 likevel har vi bare 17 grader i stua
etter flere timers fyring...
 Utenfor det  er nå
 kl 1230 
11 minusgrader !





Men vinteren er Vakker,
ingen tvil om det...!!



(og varmepumpen er bestilt...)

15 kommentarer:

  1. Heldige du - så fine strømper ! Flotte bilder med masse stemning her hosdeg, blar nedover å fikk med meg fjøs besøk som oser av herlige stemninger. God advent videre til deg!

    SvarSlett
  2. Noen nydelige strømper...det var litt av en koselig gave å få!
    Hørest kaldt ut hos deg Magny!
    Lovpriser varmepumpen vi fikk for to år siden, og glad for at datteren min også har installert en. Tenk om lillegullet skulle fryse...
    ikke pen å se på denne pumpen, men akk så deilig :)
    Kle deg godt og drikk masse varmt.
    Klem!

    SvarSlett
  3. Flotte sokker, de kommer nok til å varme føttene i vinter.
    Syns det er litt ekstra flott med hjemmestrikk.

    Hilsen Tove Kristin

    SvarSlett
  4. Ja, de var virkelig nydelig! Kjekt med håndlagde gaver, som det ligger en tanke og mye kjærlighet bak.

    Ha en fin kveld, håper du har fått opp tempen i stuen..

    Klem

    SvarSlett
  5. Lyckliga DU som fått så underbara strumpor !!!
    Jättefina ... grattis!
    Fin blogg jag hittade också ;O)
    Första gången jag är här, men inte den sista!!
    Ha en skön december, julen kommer med stormsteg :O)
    Mvh. från Finland

    SvarSlett
  6. For noen nydelige sokker du har fått. Ja det har sine utfordringer å
    bo i gamle hus, men det er koselig da, med gammelt hus.
    Her kjenner en også godt trekken fra vinduene når en sitter ved et.
    <Men vi fyrer og kler oss i ull fra inderst til ytterst.
    Var over -18 her i formiddag. Håper på litt mildere dager snart.
    Ønsker deg ei riktig god uke :)

    SvarSlett
  7. Så fine de var ! Koselig gave å få... :) Og så akkurat denn uke når det knirker av kulde overalt !!

    SvarSlett
  8. Så fine de var ! Koselig gave å få... :) Og så akkurat denn uke når det knirker av kulde overalt !!

    SvarSlett
  9. Vilka fina strumpor, de ser väldigt sköna ut:-)
    Må så gott!
    Kram Frida

    SvarSlett
  10. Å så nydelige labber og deilig nå som det er så kaldt!
    Og ja,sant det er kjekt å få gaver uventet,men akkurat som du så for man lyst å gi noe tilbake!
    Koselige bilder hos deg.
    Ha en skjønn adventstid.

    Klem Camilla.

    SvarSlett
  11. Nydelig arbeid - det er nok en venninne som er glad i deg!
    17 grader i stua er kaldt, så de blir nok gode å ha. Gamle hus er sjarmerende, men en må fyre ja!

    SvarSlett
  12. Hei,
    Så nydelige disse var, koselig med sånne gaver,
    Ha en din vinter dag.
    Klem fra sylvia

    SvarSlett
  13. Kjempefine strikka strømper!!!
    Deilig å få varma føttene.
    Eg går i strikkastrømper heile tida no.
    Oppdaga at begge har store hull under no...
    Håper varmepumpa di kjem fort på plass.
    Det hørtes litt kaldt ut med kun 17 grader inne...

    God adventstid

    SvarSlett
  14. Så heldig du er, og så utrolig vakre bilde det ble. Jeg strikket et på sånne mønsterstrømper i fjor. Har ikke laget sånt siden ungene var små. Burde kanskje prøve meg på et par til, for det er pent med mønstrete sokker. Dine var jo så vakre at jeg tror jeg hadde festet et bånd der bak og hengt dem opp fulle av snop til julen. Etterpå bruker du dem på bena selvfølgelig. De er sikkert like varme som de er pene. Nyt adventstiden og god helg!

    Ps. Jeg har skrevet en historie om et par strømper. Tror det dukker opp i Familien til helga!

    SvarSlett
  15. Så heldig du er....drømmer akkurat om slike sokker selv, begynner å bli kaldt på flisene her inne i huset vi bor i...men skal ikke klage ifht deg. Fortsatt mange varmgr. ute. Men litt misunnelig ble jeg på deg...hehe. Ønsker deg fortsatt en fin førjulstid min venn gjennom mange år;o) Varm klem fra meg

    SvarSlett

Takk til deg som skriver
en hilsen her
♪♫ ♪ ♫♪

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Om meg

Mitt foto
Magny heter eg,- og blogger om hverdagsgleder som interiør,nostalgi,naturglimt. Har blogget siden febr 2008. Er glad i solskinn og vakre småting, gjerne en gammel kaffekopp.. ✿